lördag 18 juni 2016

Kubb utan pinnar och kung

Idag har jag bakat mandelkubb. De påminner mig om mormor. Hon var en kraftfull och tydlig kvinna med mycket på gång.


Mormor hette Vera och höll igång mest hela tiden. Förutom att vara engagerad och aktiv i olika sammanhang så minns jag att hon även bakade ofta. Jag märker att jag är lik mormor och det får mig att le.



Kubben är det bakverk jag förknippar allra mest med henne så det känns extra fint att baka just dem idag.



Jag tror att de spröda och mandeldistinkta kubben är en av mammas absoluta favoritfikabröd. Så nästa gång vi kommer till mamma och pappa så medföljer resultatet av dagens bakning som en present.

 

Det är så himla roligt att ge bort det jag bakat och veta att den som är mottagare verkligen uppskattar det. 

  
Dream on...!






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar