fredag 10 juni 2016

Jag försöker välja

I helgen har jag än så länge absolut ingenting inbokat. Möjligheten att baka är alltså enormt stor. Det är så underbart att ha flera dagar framför mig där jag vet att det finns tid och plats för bakupplevelser.




Jag skulle nog vilja baka matbröd. Limpor är jag mest sugen på. Det känns liksom rejälare och mer av en utmaning att lyckas med. Och samtidigt är de också charmiga att äta upp även när de inte blir så bra.



Det är så vackert med limpor. Som ett konstverk. Och de är var och en lika unika som oss människor.


Jag är sugen på att baka vetebröd också. Med vanilj. Men frysen är så full så det får inte plats med både limpor och bullar där nu. Åh... Och frysa in behöver jag ju göra för jag klarar då rakt inte äta upp alla på en gång. Inte ens de andra fika- och brödälskarna i familjen här hemma orkar äta upp alltihopa.


Får nog börja med att strukturera om i frysen och fortsätta äta upp det som finns där. Tålamod... Puh. Några limpor däremot ska jag nog kunna få plats med. Hurra!

Dream on...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar